Visa Run

26 juli 2009 - Ranong, Thailand

Omdat we via de Maleisische grens Thailand binnenkwamen kregen we een visum voor slecht 15 dagen terwijl we 21 dagen zouden blijven. Dit hield in dat we een keer de grens met een buurland over moesten om een nieuw visum te krijgen. Na wat wikken en wegen besloten we dat het Birma moest zijn en zo stapten we in een bus op weg naar Ranong, in de meest regenachtige provincie van Thailand. In de bus vroeg een wat aangeschoten meneer of hij ons kon helpen met de grensoversteek. We moesten met een longtailboot naar Birma varen, langs de douane voor een stempel, en weer met de boot terug naar Thailand waar een nieuw visum op ons wachtte. De inmiddels dronken meneer wilde voor een kinderprijs mee op de boot, kreeg ruzie met de eigenaar en mocht op de pier wachten terwijl wij in de stromende regen naar Birma vaarden. Gelukkig verliep alles verder op rolletjes.

's Avonds genoten we van een heerlijke Koreaanse BBQ (zeg maar gourmetten op z'n aziatisch) en een wandelingetje door het stadje maar tijd en zin voor de hot springs hadden we niet meer!