Monkey forest

10 augustus 2009 - Ubud, Indonesië

Een beetje stijf kwamen we aan op Bali na de vlucht met AirAsia (zeg maar de Easyjet van Azië) en besloten meteen door te rijden naar Ubud. Een 'kunstenaarsdorpje' midden op Bali. Op monkey forest road vonden we een leuke kamer met zwembad waar we die middag bijsliepen van de lange nacht.

Onze accomodatie in Ubud was van redelijke prijs maar het viel nog tegen een eettentje te vinden waar we voor minder dan 5 euro konden eten. Toch maar weer de Lonely Planet openslaan en na  flink  wat zoeken lukte het ons toch om binnen ons budget te eten. Zo konden we wat meer geld uitgeven aan de leuke dingen zoals een bezoek aan een spa. Deze waren er in overvloed in Ubud en zeker een bezoekje waard! Vooral als je voor een goede prijs een privé kamer kunt krijgen met prachtig open badkamer en uitzicht op de rijstvelden.

Zo'n spabezoek was natuurlijk onze beloningvoor de harde inspanningen die we eerder hadden verricht. In de LP stonden een aantal wandelroutes om en nabij Ubud, sommigen waren ook geschikt om te fietsen. We kozen een paar goede mountainbikes uit en zette het op een fietsen. De route zou lopend in 3 uur te doen zijn dus we gingen uit van een uurtje fietsen. Dat werd 3 uur fietsen want wat ze waren niet  meldden in onze reisbijbel was dat de wegen over steile bergen liepen. Ook het feit dat de wegen zeer druk waren met verkeer en er geen enkele scahduw was droeg niet bij aan het fietsplezier! Gelukkig konden we 's middags bijkomen aan het zwembad!

Het leukste (of grappigste) van Ubud was echter de monkey forest waar mooie tempels te zien waren en de apen je letterlijk om de oren sprongen!

1. Anton:
    28 augustus 2009
    Lieve Cassie en Roel,

leuk verhaal. Wij zijn inmiddels in Cochin , India neergestreken, omdatr een van mijn collega's volgende week in Bangalore gaat trouwen. Vanaf maandag zijn we dus in Bangalore, India. Veel plezier nog.
    PS heeft Roos ook een travel-site?

Groet, Anton en Antoinette.