Hello my frien'!

25 juli 2009 - Phuket, Thailand

Op internet hadden we alvast gezocht naar een paar goede deals voor Phuket want laagseizoen. Dat houdt in dat je soms voor de helft van de prijs in een vrij luxe hotel kunt zitten. Ons uitgekozen hotel (Nirvana Inn of zoals de taxichauffeur het hoorde; Beewana Inn) bleek een eindje van het centrum van Patong Beach te zitten dus kozen we voor een ander hotelletje voor afgedongen prijs van 5e per nacht! Hier hadden we uitzicht op drukke straat, tv en dvd, badkamer noem maar op.

'S avonds moesten we onze eerste stapavond gaan houden en besloten te beginnen met een biertje met uitzicht op de ladyboys op Bangla Road. Het is daar echt een sport om te kijken wie er echt en wie er net niet helemaal vrouw zijn, vooral als ze armcandy van de Farang (buitenlander red.) zijn! Na een beetje pottekijken gingen we naar de BananaBar voor een cocktail en een dansje. Hier bleek het voor ons iets te rustig dus gingen we verder naar de drukke Tiger bar. Omdat Hilary Clinton en andere belangrijke mensen die week in Phuket waren hielden de clubs de schijn op en gingen al om 2.00 dicht dus moesten we al vroeg onder de wol.

De volgende dag werden we om 12.00 stipt voor ons hotel opgehaald door een auto met chauffeur. Roel had namelijk geregeld dat we een dagje gratis meekonden met de seacanoe trip van John Gray (zijn voormalige werkgever red.)! De hele dag hebben we kunnen genieten van de prachtige zeegrotten en ander moois, niet te vergeten het heerlijke eten! 's Avonds gingen we met John mee naar zijn huis en probeerde hem en zijn vrouw Amporn te overtuigen mee een dansje te wagen in Patong. Helaas was het stel een beetje moe van de lange dag en werden we door de chauffeur weer netjes bij ons hotel afgezet.

Onze laatste dag in Phuket bestond vooral uit het aanhoren van de volgende kreten: "Hello, yes, tuk-tuk, where you go?", "Hello my frien' nice suit for you?", "Massaaaaaaaaaaage?". Waarna ik de serieuze overweging maakte of ik niet het T-shirt moest kopen met de tekst: "NO I don't want a f*cking suit, massage or tuk-tuk!". Tijd voor een Visa run...

1. Jasmijn:
    7 augustus 2009
    Hoi Roel&Cas,

weer een hoop nieuwe verhalen, mooi! Ik zie wat overeenkomsten wat betreft aandachttrekken tussen de Thai&Turken. Deze kregen wij te horen: "Hello charlies angels/spice girls!", "You drop something!" en bij niet reageren gingen ze al snel over op de beledigingen :P
    Maar we hebben een erg leuke vakantie gehad.

Veel plezier op de rest van jullie trip!!
    Liefs, Jasmijn.