Bankok Dayze

4 augustus 2009 - Bangkok, Thailand

We anticipeerden op een rit van zo'n 20 uur naar Bankok vanuit Ko Tao, gelukkig was dit zeer overschat en hoewel we een keer of vijf stopte met 'buspech' waren we na tien uur al in Bankok. Een goedkoop hostel was na een beetje rondvragen snel genoeg gevonden op Soi Rambuttri (lees backpackerstreet) en na een paar minuten uitrusten was het tijd om een drankje te doen. Khao San road is 'where it's at' dus even gesnuffeld tussen de souvernirwinkels maar uiteindelijk neergestreken in ons eigen straatje waar het iets meer 'chill' was.

De volgende dag zouden onze wegen voor het eerst splitsen want ik wilde naar het paleis van de koning en de tempel van Wat Pho maar Roel wilde een vriendin bezoeken. Na een paar taxitegenslagen (want sommigen blijken zeer dure tuk-tuks) werd ik afgezet bij het paleis van de koning met al zijn prachtige beelden en pompositeit. Daarna op naar het tempelcomplex Wat Pho met 45 meter lange Buddha en massageschool.

Op dag twee zijn we met een minibus naar het stadje Ayuthaya gereisd waar we een fiets huurde en een dagje oude tempelruines gingen bezoeken. Toch fijn om weer even op de fiets te zitten en het was de beste manier om deze bijzondere plek te bezichtigen!

In het weekend is er een gigantische markt genaamd chatuchak waar we een tip over hadden gekregen. Het was een geweldige verzameling van ongeveer alles wat je kunt bedenken maar vooral kleren! Na ongeveer zes uur rondstruinen hebben we maar een klein deel van de markt kunnen bekijken maar zeer tevreden en met tassen vol cadeaus :P gingen we weg. Om te relaxen voor het stappen namen we allebei een massage en na wat gekraak en gekneed waren we klaar voor een avond losgaan! Het was overigens niet makkelijk om een leuke club te vinden en nog geen vijf minuten waren we binnen bij club 'Culture' of een expat vroeg ons "How did you find this place?". Leuke club, helaas weinig publiek en we besloten naar het decadente 'Narcissus' te gaan. Eenmaal binnen waren en twee clubs om uit te kiezen; R&B of Trance, drie keer raden waar wij voor kozen. Narcissus Reaper zoals deze tak heette voldeet zeker aan haar naam en was na het gratis drankje iets te veel voor ons budget (iedereen had een fles johnny walker black op tafel). Toch was het een leuke ervaring en volgende keer maar wat meer sparen en meedoen met de rich kids!

Zondag besloten we een boottripje rondom Bankok te maken langs alle Klongs (waterstraatjes). Ook was er een mooie tempel aan het water die je kon beklimmen en genieten van het uitzicht (als je geen last hebt van hoogtevrees). Omdat in Bangkok de voornaamste bezigheid shoppen lijkt te zijn gingen we nog maar eens een dagje eerst naar een grote mall waar ze alleen nep-kleding bleken te hebben en daarna maar terug naar Khao San road om de laaste souvernirs te kopen. En zo zat de tijd er op en stonden we om 3.15 op om onze vlucht naar Bali te halen...

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Niek:
    5 augustus 2009
    Fantastisch om jullie verhalen te lezen maar soms wel een beetje pijnlijk. Ajjjajajaj wat wil ik graag terug. Waar zaten jullie op Koh Tao, Aan de Poseidon kant? Heerlijk snorkelen daar he. Ben benieuwd hoe Bali bevalt en uiteraard de bruiloft wordt. Laat snel weer wat horen.
  2. Jolien en Erik:
    5 augustus 2009
    Hey luitjes, wat gaaf allemaal zeg!! We gaan zeker jullie tips onthouden voor onze eigen trip naar Thailand. Maar voor dat zover is genieten jullie er nog maar even lekker van!!

Ps. hier in Nederland weinig nieuws. Deze week wel erg lekker warm. Veel plezier bij de Bruiloft en tot gauw weer!@
  3. Willemijn:
    6 augustus 2009
    Heej cass, wat een leuk bericht! Jij komt wel aan je trekken daar wat betreft je shopverslaving ;) Maar ik ben wel heel benieuwd naar je foto's van al het moois wat je daar hebt gezien..
    Was ook heel blij met je kaart en mail, dan lijk je weer even heel dichtbij!
    Heel veel liefs en nog veel plezier gewenst met alles wat nog komen gaat! X
  4. addy:
    20 augustus 2009
    erg leuk om alle bijzonderheden van jullie mee te volgen, geweldig wat een trip hebbenjulie gemaakt.
    Nu nog naar de bruiloft in Bali en dan weer huiswaarts?
    bedankt voor de berichten liefs Addy